Fiat 2300 S Coupe '64 CH1710
Contacteer Oldtimerfarm
- Oldtimer te koop
- Geplaatst op 3 maanden geleden
- PRO
-
BrandstofEssence
-
Vermogen148 ch (110 kW)
-
Kilometerstand101.468 km
-
Bouwjaar1964
€ 49.950
| Versnellingsbak | Manueel |
|---|---|
| Brandstof | Essence |
| Vermogen | 148 ch (110 kW) |
| Cilinderinhoud | 2279 |
| Kleur | Gris |
| Kilometerstand | 101.468 km |
| Merk | Fiat Coupe |
| Aantal cilinders | 6 |
| Aantal deuren | 2 |
| Zitplaatsen | 4 |
| Versnellingen | 4 |
| Bouwjaar | 1964 |
| BTW-tarief | 0 |
| Prijs incl. BTW | € 49.950 |
| BTW aftrekbaar? | |
| Chassistype | Coupé |
| Zie meer | |
Contacteer Oldtimerfarm
Oldtimerfarm
Professionele verkoper
Postcode / stad: 9880 Aalter
- 051/62.XX.XX
Aan alles is aandacht besteed; cfr. het op maat afstelbare voetsteuntje voor passagier en de kruisende kruisende ruitenwissers
Uiterst rijklaar en in onberispelijk bevinden
De Fiat 2300 wordt voorgesteld in 1960 op het autosalon van Turijn als opvolger van de Fiat 2100. Het is een elegante Italiaanse furie die menigeen weet te charmeren. De 2300 is bovendien het resultaat van beproefde Italiaanse ontwerpers bij Ghia.
De 2300 kwam in tweevoud, er was enerzijds de slanke sedan of ‘Saloon’, die was vormgegeven door Dante Giacosa, de toenmalige hoofdingenieur bij Fiat. Anderzijds had je de coupé-uitvoering, waarvan het ontwerp werd toevertrouwd aan de even doorgewinterde Sergio Sartorelli bij Ghia. Beide uitvoeringen droegen met veel élégance het Fiat-embleem.
Voorheen waren voorgangers Fiat 2100 en Fiat 1800 voorzien van Fiats eerste zescilindermotor na de oorlog, respectievelijke met een motorinhoud van 2,1 liter en 1,8 liter, dat geeft ook de naam weer. Bij de 2300 was dat naamfeitje ook van toepassing, al werd de motor uiteraard groter middels het vergroten van de boring en de slag: onder de motorkap huist een 2,3 liter grote zescilinderlijnmotor, goed voor een meer dan comfortabele 115 pk. De zes-in-lijn werd bediend door een 4-traps manuele versnellingsbak en later ook een 3-traps automatische versnellingsbak, waarmee de Fiat 2300 de eerste Fiat is die voorzien was van een automatische versnellingsbak.
Er verschijnen verschillende varianten op de markt, vanaf 1963 verschijnt een 2300 S, een sportievere variant met aangepaste pistons, twee carburators in plaats van ééntje, een aangepaste nokkenas en een sportief uitlaatsysteem. Ook een breakvariant komt op de markt.
In 1968 wordt de 2300 opgevolgd door de Fiat 130.
Fiat 2300 S
De Fiat 2300 S Coupé, hij lijkt enigszins bescheiden, maar dat is ie zeker niet. Met ongeveer 150 pk uit een zespitter met 2 Weber-carburators slaagt ie erin om een snelheid tot 190 kilometer per uur te bereiken. Sneller dan een Porsche 912, een van de snelste GT’s van de sixties en daarom geenszins zo bescheiden als ie van buitenaf doet vermoeden.
Ghia was verantwoordelijk voor het ontwerp, toch hielp Abarth een handje om hem te tunen, en dat wordt meer dan duidelijk wanneer ie optrekt.
Liefhebbers worden lyrisch van een 2300 S Coupé, ze zijn zeldzaam en de waarde ervan gaat in almaar stijgende lijn. Niet alleen een luxueuze en sportieve klassieker, op de koop toe een goede investering.
Technische gegevens:
Carrosserie
Lengte (cm): 462
Breedte (cm): 164
Hoogte (cm): 138
Wielbasis (cm): 265
Gewicht (kg): 1310
Mechaniek
Motor: 2279 cc zescilinderlijnmotor voorin
Kleppen: 12
Benzinesysteem: 2 Weber-carburators
Versnellingsbak: 4-traps manueel
Overbrenging: RWD
Links gestuurd
Maximum vermogen: 148 pk (110 kW) bij 5600 t/m
Maximum koppel: 196 Nm bij 4000 t/m
Topsnelheid: 189 km/u
**vraag ons expertiseverslag via e-mail voor alle details in alle transparantie**
Oldtimerfarm:
Oldtimerfarm is gespecialiseerd in verkoop in opdracht van oldtimers en collectiewagens en we zijn fier u deze wagen te mogen aanbieden.
Centraal gelegen, in België, te 9880 Aalter, Lobulckstraat 9, op 1 uur van Frankrijk, 1,5 uur van Nederland en 2,5 uur van Duitsland, kunt u deze wagen bewonderen tesamen met de +300 andere collectiewagens die we aanbieden. Onze jarenlange expertise staat ter beschikking van wie in vertrouwen en degelijk geadviseerd zowel een wagen wenst te verkopen als aan te kopen.
Wij verkopen in consignatie en geven – in alle transparantie – advies aangepast aan uw wensen, ervaring en kennisniveau. Inspectie op de brug en testrit zijn hierbij vanzelfsprekend en kosteloos. Prijzen zijn alles inbegrepen, meestal BTW niet-aftrekbaar, vrij van import- of andere belastingen binnen de Europese Unie. Wij kunnen, indien gewenst, voorzien in Belgische, Franse of Nederlandse technische keuring. Levering (wereldwijd), stalling, onderhoud en herstelling behoren tot onze core-business.
Op onze website vindt u per wagen een zeer uitgebreide fotoreportage (+100 foto’s). Voor een uitgebreidere beschrijving, een gedegen advies en met al uw vragen kunt u uiteraard telefonisch, via e-mail of mits een bezoek bij ons terecht.
Oldtimerfarm is geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10u tot 17u (zonder afspraak). Op zondag zijn we gesloten en op maandag enkel op afspraak te bezoeken. We kijken er naar uit u te mogen verwelkomen!
Informatie en prijzen onder voorbehoud van wijzigingen en/of drukfouten. Meer info over onze privacy, GDPR en cookie policy: https://www.oldtimerfarm.be/privacy_policy_oldtimerfarm.pdf
Contacteer ons:
Xavier: 0032 472 40 1338 (NL, FR, DE, EN, IT) info@oldtimerfarm.be
Olivier: 0032 473 11 7300 (NL, FR, DE, EN) olivier@oldtimerfarm.be
Oldtimerfarm uit Aalter verkoopt ook graag uw oldtimer of collectiewagen in opdracht. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met Xavier of Olivier.
Volgende afspraken op beurzen:
• 30-31/08/2025 Opendeur Weekend
• 06-07/09/2025 DePanne4Cars 2025
• 14-16/11/2025 BEURS Interclassics Brussel
https://www.oldtimerfarm.be/nl/events.php